Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Гусятинської Районної Державної Адміністрації

Які компетентності, знання та вміння повинен мати вчитель початкових класів – затверджено перший в Україні професійний стандарт

Професійний стандарт вчителя початкових класів став першим профстандартом в Україні, який затвердили на національному рівні. Він був розроблений МОН спільно з представниками освітянської спільноти та педагогічних вишів. Міністерство соціальної політики затвердило стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти».

 

 

 

Професійний стандарт вчителя початкових класів став першим профстандартом в Україні, який затвердили на національному рівні. Він був розроблений МОН України спільно з представниками освітянської спільноти та педагогічних вишів.

Міністерство соціальної політики затвердило стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», оприлюднивши його в Реєстрі професійних стандартів.

У документі чітко виписана загальна інформація про стандарт, навчання та професійний розвиток вчителя і найголовніше – конкретний перелік його функцій. Їх визначено 8:

Для кожної функції конкретизовано професійні компетентності, знання, вміння та навички, якими має володіти педагог. Зазначена також інформація про предмети та засоби праці вчителя.

  • Планування і здійснення освітнього процесу
  • Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині
  • Створення освітнього середовища
  • Рефлексія та професійний саморозвиток 
  • Проведення педагогічних досліджень
  • Надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти
  • Узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті
  • Оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти

«Це вперше не тільки на національному рівні затверджено професійний стандарт, а й докладно, по-поличках розкладено, яку кваліфікацію повинна мати людина, що хоче бути або працює вчителем. У цьому документі немає розмитих формулювань, кожна компетентність, знання, вміння чітко виписані. Й це дуже важливо, адже так ми дали абсолютно новий інструмент і для роботодавців, і для університетів, що готують майбутніх педагогів», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Наприклад, стандарт може використовуватися для оцінювання кваліфікації вчителя під час його прийняття на роботу, атестації чи сертифікації, присвоєння категорії тощо.

Натомість виші отримали своєрідну «дорожню карту» того, яких фахівців вони мають готувати. Профстандарт стане основою для відповідного стандарту вищої освіти.

«Надалі розраховуємо на активну участь освітянської спільноти у впровадженні та вдосконаленні професійних стандартів у нашій сфері. Звичайно, що затверджений стандарт потребуватиме розвитку, а накопичений під час його розробки досвід – використання в інших професійних стандартах для освітньої та інших галузей», – наголосила Міністр.

Варто відзначити, що МОН підготувало стандарт за абсолютно новою Методикою розроблення професійних стандартів, що була затверджена Мінсоцполітики лише взимку цього року.  

 

Джерело: сайт Міністерства освіти і науки України



« повернутися до списку новин